In 2008 zijn wij met ons viertjes naar The Okanagan Valley in British Columbia, Canada verhuisd.

Sinds najaar 2011 zoek ik samen met de kinderen mijn weg in Canada.

De bedoeling van deze blog is om geinteresseerden op de hoogte te houden van ons wel en wee....

Voel je vrij om te reageren!






























Wednesday, December 1, 2010

Januari, 2010.....

December is weer hier.... tijd voor een terugblik op het (bijna) afgelopen jaar!

JANUARI....

Ik werk volop bij Bugaboos, Bakery & Cafe, op Silver Star Mountain. Op de dagen dat ik er niet werk, ben ik ook vaak boven te vinden, om te genieten van de sneeuw, op de berg die praktisch in mijn achtertuin ligt.


De terugrit naar huis levert vaak mooie plaatjes op....

Door mijn werk op Silver Star heb ik (moeten) leren, onder winterse omstandigheden in de bergen.... Geloof me in een sneeuwstorm, in het donker die berg afglijden is geen pretje....

Ik nam dan plaats achter het stuur, en dacht dan: wat wil ik?
Ik veilig thuis komen! Hoe ga ik dat bereiken? Ik ga rustig en geconcentreerd naar beneden rijden! .... Zo gezegd, zo gedaan!

In Januari ben ik ook in m'n eentje naar Vancouver gevlogen.
's-Ochtends heen en 's-avonds weer terug. Mijn paspoort zou gaan verlopen, en dan moet je een nieuwe aanvragen op de Nederlandse ambassade daar.

De hele procedure op de ambassade duurde ongeveer 15 minuten! Dus daarna had ik lekker een dagje voor mezelf!
Sightseeing & shoppen.... da's dodelijk vermoeiend!
Ik was maar wat blij dat ik 's-avonds weer terug kon vliegen. Vancouver is een geweldig mooie en levendige stad.... maar geef mij maar de rust van de Noord Okanagan!


De Nederlandse vlag op de ambassade.... natuurschoon in de stad.... nog een vreemde vogel.... aftellen tot het begin van de Olympische Spelen

En we krijgen bezoek van Guus, die voor zijn werk in Spokane (Washington, U.S.A) moest zijn, en die van de gelegenheid gebruik maakte om een weekendje met zijn oude vriend Roel door te brengen.


Oude jongens, krentenbrood....

Op naar Februari....

No comments:

Post a Comment