In 2008 zijn wij met ons viertjes naar The Okanagan Valley in British Columbia, Canada verhuisd.

Sinds najaar 2011 zoek ik samen met de kinderen mijn weg in Canada.

De bedoeling van deze blog is om geinteresseerden op de hoogte te houden van ons wel en wee....

Voel je vrij om te reageren!






























Tuesday, May 3, 2011

Tegen de stroom in....

Ik heb er helemaal genoeg van.
Toen we gingen emigreren wisten we dat het soms moeilijk zou zijn.
We wisten dat we ervoor zouden moeten vechten... bla bla bla....

Maar na 3 jaar tegen de stroom in te hebben gezwommen, vind ik dat het de hoogste tijd is dat het eens een x meezit!

Ik werk 6 tot 7 dagen per week, als ik niet poets of stroopwafels maak, dan sta ik op de markt om ze te verkopen.

Een lang weekend vrij? Vakantie? Wat is dat?

Roel heeft de makelaardij afgelopen augustus vaarwel gezegd, want er viel (hier) geen droog brood in te verdienen. De baan die hij toen vond heeft hij een een half jaar vol kunnen houden, en afgelopen maandag is hij aan een nieuwe baan begonnen.

Wanneer gaat het nou eens een beetje meezitten?
Wanneer kan ik eindelijk eens eventjes met de stroom meedrijven?
Want ik vind er op deze manier weinig aan.

En ga nou NIET denken: ze wil terug naar Nederland, want dat wil ik niet!
Ik kom niet terug, behalve voor een bezoek.... zodra ik het kan betalen.... dus dat kan nog wel ff duren....

Ik weet ook wel dat er in Nederland niemand, behalve familie op mij zit te wachten.
En in Nederland had ons dit ook kunnen overkomen, daar liggen de banen ook niet voor het oprapen.

Maar nu heeft het lang genoeg geduurd!
Ik ben er helemaal klaar mee!

Ik wil een x naar de kapper!
Een kopje koffie op een terras!
Kleding kopen voor de kinderen en mezelf!
Over de markt lopen, en gewoon iets kopen omdat het leuk is!
Ik wil een auto die het gewoon doet!
....hoewel ik daar de laatste tijd niet over mag klagen...!


Monique's Cleaning Service & Monique's Cookie Company achterin mijn auto....



10 comments:

  1. Wat dapper dat je zo open dit durft te vertellen. Dat zijn er maar weinig....
    Niet happy zijn met de situatie betekent ook zeker niet dat je terug wilt naar NL. Mensen idealiseren gauw het leven in NL, maar dat doe jij gelukkig niet.
    Tja... volgens mij kan ik weinig toevoegen om je een beetje blijer te maken, ik kan alleen maar duimen, hopen dat er betere tijden aanbreken!
    Gr. Claudia

    ReplyDelete
  2. Ik snap precies hoe je je voelt! Ook al zit ik nog hier en nog lang niet daar! Elke keer als ik denk dat het bijna lukt, dan is er weer wat anders dat de hele boel in de war gooit. Heel erg frustrerend.

    Ik hoop (voor ons allebei) dat 'the tide will turn' en het vanaf nu gewoon goed gaat! Succes...

    ReplyDelete
  3. Tuurlijk als emigrant weet je dat het soms even kan duren voor je je leven weer op de rit hebt...maar je hebt helemaal gelijk, 3 jaar is lang genoeg geweest.
    Je vraagt niet eens extreme dingen, maar gewoon eens even niet elk dubbeltje omkeren of een middag niets doen.

    Ik hoop dat het tij snel keert voor jullie.

    Misschien stomme vraag, maar is waar jullie nu wonen de enige plek waar je zou willen wonen, of staan jullie ook open voor een verandering.
    Buiten Vernon of zelfs BC kijken zou ook een oplossing kunnen zijn?

    ReplyDelete
  4. Nee! Wij hebben bewust voor BC gekozen, en betalen graag de "Sunshine Tax" hier in The Okanagan!

    Er is alleen verdraaid weing werk hier in de vallei. veel mensen trekken weg richting Calgary, Vancouver etc. Dat is geen optie.

    Ik wil niet in een stad wonen, zelfs niet dichtbij een al te grote stad.... Vernon is niet heilig, maar tot nu toe is het een prima keuze geweest.

    Het zal best een x veranderen... het valt me alleen een beetje zwaar nu.

    Maar het komt wel.... oooooooit......

    ReplyDelete
  5. Hi Monique,

    Ik hoop dat het warmere weer je een beetje kan opvrolijken. Hier in Victoria is het nog steeds koud en regenachtig. Ik hoop dat jullie snel in de 'goeie flow' terecht komen. Wij begrijpen je volkomen. Ook wij waren het helemaal zat om tegen de stroom in te gaan. Het kost je zoveel energie. En in vergelijk met jou mogen wij niet klagen...Ja, 3 jaar tegen de stroom in is wel genoeg...

    Take Care,
    Suzanne

    ReplyDelete
  6. Hey Monique, ik lees je blog via Anne-Marie. Heel veel succes en wij hebben (om te kunnen emigreren) ook lang elk dubbeltje omgedraaid. Dat is anders omdat je een doel hebt om naar toe te werken maar ik begrijp wat je bedoelt. Ik wens je alle goeds en snel een heel leuke baan!
    Groetje, Mieke

    ReplyDelete
  7. Dank je Mieke!
    Maar eh.. ik wil geen baan!
    Ik ben er al lang achter dat ik het heel moeilijk vind om voor een baas hier te werken! Ik geniet van het op de markt staan, en ik vind het niet erg om te poetsen!
    Het is alleen allemaal een beetje veel, maar dat komt goed!

    De laatste paar jaar in Nederland heb ik moeten afbouwen & inversteren in de emigratie, en na 3 jaar opbouwen en investeren na de immigratie valt het me nu ff zwaar.
    Dat mag, dat hoort er ook bij.

    Denk niet dat je er bent, als je eenmaal hier bent.... want dan begint het pas!

    Succes met jullie emigratie! Ik ga jullie blog volgen!

    Groetjes, Monique

    ReplyDelete
  8. Hoi Monique, ik hoop dat het jullie snel de wind mee krijgen. Als ik het iemand gun zijn het jullie wel.

    ReplyDelete
  9. Dank je Gijs!
    Ik ben blij dat het jou nu meezit! Maak er iets moois van met Renee en Sam!

    ReplyDelete
  10. Hoi Monique,
    Wat balen zeg. Je hebt helemaal gelijk. Ik duim voor jullie dat er betere tijden gaan aanbreken.
    Ben van het weekend bij Joyce geweest! Was heel leuk! Eindelijk de persoon achter alle mailwisselingen gezien!Ik ben ook het voorwerk aan het doen (assessments) om straks ALS we mogen gaan, een baan te kunnen krijgen. En je hebt gelijk, dan komt er nog heel wat op je af!
    Succes!!

    ReplyDelete