In 2008 zijn wij met ons viertjes naar The Okanagan Valley in British Columbia, Canada verhuisd.

Sinds najaar 2011 zoek ik samen met de kinderen mijn weg in Canada.

De bedoeling van deze blog is om geinteresseerden op de hoogte te houden van ons wel en wee....

Voel je vrij om te reageren!






























Monday, February 13, 2012

Zucht...

Elke keer als ik denk het allemaal een beetje op een orde te hebben, blijkt dat helemaal niet het geval te zijn.

Zo dacht ik dat ik financieel een beetje op orde kon gaan komen door mijn baantje.
Maar van het begin af aan was mijn manager onduidelijk over het aantal uren dat ze me nodig had. Een paar keer gevraagd, en dan zei ze dat ze dat nog niet wist.
Het begon redelijk met 4 dagen, een week later waren het er 3, en deze week hoef ik maar 2 dagen te werken, waarvan 1 natuurlijk in het weekend.

Het werk bevalt prima, maar daarvan kan ik niet met 2 kinderen leven, laat staan de huur en de vaste lasten betalen.

Ik heb sinds kort income assistance, maar alles wat ik verdien moet ik opgeven, en dat wordt daar dan weer vanaf getrokken.
Het komt erop neer dat ik van 1035 dollar per maand alles moet doen... terwijl de huur alleen al 900 is...
En, nee, goedkopere woonruimte is er hier niet.
Daar heb ik al lang naar gekeken.

Ik zal bij de foodbank moeten gaan aankloppen.
En ik zal weer op zoek moeten naar een andere baan.
Of naar nog een baantje erbij.

Ik vraag niet om medelijden.
Dit is doodgewoon mijn werkelijkheid.
En ik zal er alles aan doen om die zo snel mogelijk te veranderen!

Ik heb dit stukje geschreven om te laten zien dat, hoewel ik over het algemeen positief ben ingesteld, het niet altijd allemaal even makkelijk is.

8 comments:

  1. Dat lijkt me best pittig Monique! Ik hoop dat er snel verbetering in komt.
    Sterkte!

    ReplyDelete
  2. He, wat vervelend. Ik hoop dat er snel meer duidelijkheid komt over je werk of dat je een geweldige baan vind waar je veel verdient voor weinig werk (als je zo'n baan vindt, kun je me dan doorgeven waar en wat, dan ga ik ook op zoek naar zoiets).

    ReplyDelete
  3. Nou dat is zeker krap zeg, jeetje, ik snap dat huren hoog zijn, maar is er niet in BC zoiets als een social housing? daar betaal je huur naar inkomen, zou het wel wat makkelijker maken.
    Ik weet dat het in Saskatchewan is, ik weet ook dat het in Alberta is, lijkt mij sterk dat het dan in BC niet zou zijn.

    Ik ga duimen voor een baan...

    ReplyDelete
  4. ik denk dat er maar weinig mensen zijn die dit zo durven te vertellen als jij het doet.
    Heel dapper dat je het vertelt en dat je het zo probeert te overleven momenteel. Want dat is het denk ik.
    Ik wens jou en je kids dat er gauw betere tijden aanbreken!

    ReplyDelete
  5. Hier van hetzelfde laken en pak, leven met jullie mee. Hier hebben de meiden er een baantje bij en helpen als het nodig is. Voor goedkopere huurhuizen zou je meer naar het oosten moeten komen. Hier is er ook genoeg werk te vinden, er openen op het ogenblik veel nieuwe winkels in Lethbridge West, ivm nieuw winkelcentrum. een overweging waard of "out of the question"? Sterkte Monique, maar ik blijf in je geloven, moet ook wel anders redden we het niet! Liefs van ons!!

    ReplyDelete
  6. Heel veel sterkte en ik hoop dat je heel snel een fijne nieuwe baan vindt!
    liefs,
    Chantal

    ReplyDelete
  7. Wat vervelend Monique!

    Normaal bemoei ik me niet met andermans private business maar omdat je er zelf over begint ;-) ; krijg je geen alimentatie van je ex? En heb je besproken met assistence dat je 2 kinderen hebt en krijg je daar dan geen toeslag voor? Verder, hier in Ontario kun je wel huren voor rond de 500 per maand. Je kunt overwegen te verhuizen naar een ander deel van Canada. Werk vinden is hier misschien ook makkelijker.
    Zomaar wat tips/vragen.
    Ik wens je heel veel sterkte!

    ReplyDelete
  8. Verhuizen naar een ander deel van Canada is uitgesloten. De kids hebben al een emigratie moeten meemaken. Ze hebben hier vrienden, en ik wil dat hun highschool hier af kunnen maken. Ze hebben genoeg veradneringen meegemaakt.
    Ik ben hier thuis.
    Bovendien is er hier iemand die voor mij veel betekend, en da's ook een reden dat ik niet weg wil.
    Roel is wettelijk verplicht child support te betalen. Maar daar wil ik hier niet op in gaan.

    Ik kom er wel, al is het via een enorme omweg.

    ReplyDelete