In 2008 zijn wij met ons viertjes naar The Okanagan Valley in British Columbia, Canada verhuisd.

Sinds najaar 2011 zoek ik samen met de kinderen mijn weg in Canada.

De bedoeling van deze blog is om geinteresseerden op de hoogte te houden van ons wel en wee....

Voel je vrij om te reageren!






























Monday, February 6, 2012

Appeltje-eitje...


Als single mom kom je soms voor uitdagingen te staan.
Zo kwam ik vandaag achter dat mijn ruitenspoelvloeistof op was, dus bedacht ik dat ik dat die vanmiddag wel ff snel bij kon vullen... en dan zou ik ook meteen mijn koelvloeistof kunnen aanvullen...
En als ik dan toch bezig was zou ik ook meteen mijn olie checken...

Zo gezegd zo gedaan!

Dacht ik...

Ahum...

Toen ik klaar was, en ik dus een hele fles gif-geel-spul had leeg gegoten in mijn ruitenspoel-vloeistof-container-dingetje, kwam ik erachter dat ik er heel gul een hele fles koelvloeistof in had gegoten...

Oh-o...

Daar worden je ruiten niet schoon van...

Wat nu? Logisch nadenken ging niet meer (was einde van de dag...)
Dus via sms advies gevraagd, EN gekregen!

Duh! Dat had ik zelf ook nog wel kunnen bedenken.... als ik tenminste nog logisch had kunnen nadenken.
Bakje eronder, slangetje losgetrokken, en vloeistof vervangen! Appeltje-eitje!

Weer wat geleerd: LANG LEVE DE SMS!
Waar zou ik zijn zonder mijn mobieltje?!


Al die verpakkingen lijken ook zo op elkaar...

8 comments:

  1. ik zit wel een beetje te grinniken....maar ja leuk is anders!

    ReplyDelete
  2. Het zou mij ook kunnen gebeuren..maar ik doe het nooit zelf...inmiddels is mijn jongste ook alweer 15 en die doet dat soort dingen voor mij als Jos er niet is.

    ReplyDelete
  3. heb jij geen 5W 30 olie nodig voor je auto?..hihihi

    ReplyDelete
  4. ?5W 30? Wasta? Olie is olie... Toch?

    ReplyDelete
  5. Zit hier met een brede glimlach op mijn gezicht. Sorry Monique, maar het zou mij kunnen overkomen!! gelukkig een dochter die heel erg into auto's is, scheelt alweer :-) Knap gedaan Niekske!!

    ReplyDelete
  6. Van je fouten leer je. En iedere keer ben je sterker. Way to go, Monique!

    ReplyDelete
  7. De kids zijn bijna 16... dat betekend dat ze mogen gaan auto rijden. Ik hoop dat Thomas en/of Noelle zich gaan ontpoppen als technicians. Dan kunnen zij voortaan dat soort dingen gaan doen voor mij.
    Maar ik vrees 't ergste... ben bang dat ze teveel op mij lijken...

    ReplyDelete
  8. Ik geloof dat ik in mijn auto ooit eens een keer de olie heb bijgevuld. Ik vond het ook altijd moeilijk om te weten wat wat was. Gelukkig is het bij de bus wat makkelijker. Alhoewel de ruitensproeiervloeistof op de moeilijkste plek zit! Handig...

    ReplyDelete