In 2008 zijn wij met ons viertjes naar The Okanagan Valley in British Columbia, Canada verhuisd.

Sinds najaar 2011 zoek ik samen met de kinderen mijn weg in Canada.

De bedoeling van deze blog is om geinteresseerden op de hoogte te houden van ons wel en wee....

Voel je vrij om te reageren!






























Friday, January 21, 2011

Stamboom onderzoek.... deel 2


Familie Veltman, begin jaren 50.... denk ik....

Mijn vader staat het meest links op de foto....
Dat waren nog eens gezinnen toen: 10 kinderen hadden mijn opa en oma!

Het schiet al aardig op met mijn stamboom onderzoek. Ik ben op dit moment mijn vader's lijn aan het onderzoeken, en ik ben tot 1620 gekomen.
Allemaal, op 1 voorvader na leefden ze in 's-Hertogenbosch.
Ik heb geboorte certificaten gevonden van mijn over grootvader en van de vader daar weer van.

Maar oorspronkelijk komt de naam Veltman niet uit
's-Hertogenbosch.... dus ik ben benieuwd wanneer ik die ene voorvader vind die van ergens anders (waarschijnlijk het oosten van Nederland) naar 'onze' stad kwam.

we zoeken vrolijk verder....

3 comments:

  1. een leuke manier om van je douchemuts af te leiden......
    Jullie komen uit Brabant? Wij hebben de laatste 11 jaar voor onze emigratie in Nuenen gewoond (en effe een jaar in Liempde, maar dat was niet zo top daar vond ik)

    Maar geinig, ben benieuwd wat je nog allemaal gaat vinden over je stamboom!
    Fijn weekend,
    Gr. Claudia

    ReplyDelete
  2. Ik ben geboren en getogen in Rosmalen.
    Mijn vader is een echte Bosschenaar....

    ReplyDelete