In 2008 zijn wij met ons viertjes naar The Okanagan Valley in British Columbia, Canada verhuisd.

Sinds najaar 2011 zoek ik samen met de kinderen mijn weg in Canada.

De bedoeling van deze blog is om geinteresseerden op de hoogte te houden van ons wel en wee....

Voel je vrij om te reageren!






























Monday, January 10, 2011

Over stenen en dinosauruseieren....

Als klein kind al verzamelde ik scherven, en mooie stenen die ik op weg van school naar huis toe vond.
Later ging ik mineralen en fossielen verzamelen.
Door de jaren heen heb ik een hele behoorlijke verzameling opgebouwd. En ik kan de meeste stenen nog steeds bij naam noemen.

Toen we gingen emigreren heb ik mijn hele verzameling keurig netjes ingepakt.... en alles zit nog steeds ingepakt! Want ik heb geen plek om het ten toon te stellen.
Ik kan natuurlijk wel hier en daar wat neer leggen, maar dat wil ik niet!
De verzameling hoort bij elkaar, en op 1 plek. En het liefst in een glazen kast.... want anders moet ik elke week alles afstoffen! En ook al heb ik mijn eigen kleine schoonmaak bedrijfje: poetsen is niet mijn hobby!


Gedeelte van mijn ingepakte verzameling....

Binnenkort ga ik lid worden van de lokale mineralen club hier.
Zij hebben regelmatig bijeenkomsten, en als de sneeuw weg is gaan ze de natuur in op zoek naar mineralen. Daar heb ik veel zin in. Want de mineralen liggen hier voor het oprapen....

Vroeger, toen ik ongeveer 22 jaar oud was, ben ik ook eens lid geweest van een mineralen club in mijn woonplaats....

Ik weet nog dat ik naar de 1e bijeenkomst ging.... deze werd door een bejaarde voorzitter met krakende stem geopend, hij begon met een minuut stilte voor Mevr....? die op een gezegende leeftijd was overleden!
Ik was veruit het jongste lid! Ik weet nog dat ik genoot van alle stenen, maar dat ik (toen) het grijs/rollator gehalte veel te hoog vond!

Nu zijn we een jaartje of 20 verder, 'es kijken hoe ik er nu tegen aan kijk....

2 comments:

  1. Zul je zien dat er alleen maar 'nerdy' high school kinderen zitten...

    ReplyDelete
  2. Nerdy Highschool pubers met vet haar, rijpe puisten en dikke brillenglazen.... EWWW!!!

    Ik hoop het niet!

    ReplyDelete