In 2008 zijn wij met ons viertjes naar The Okanagan Valley in British Columbia, Canada verhuisd.

Sinds najaar 2011 zoek ik samen met de kinderen mijn weg in Canada.

De bedoeling van deze blog is om geinteresseerden op de hoogte te houden van ons wel en wee....

Voel je vrij om te reageren!






























Thursday, January 27, 2011

@#*$! auto...

Afgelopen jaar deed mijn auto (Ford Explorer uit.... 1994!)
bij tijd en wijlen moeilijk...
M.a.w. hij deed het gewoonweg niet.... soms....
En da's lastig!
Lastig als je naar huis toe wil of als je ergens naar toe moet!

Aan de andere kant: als 'ie het wel deed, dan deed 'ie het ook goed!

Afgelopen December kwam daar nog een probleem bij: mijn remmen waren op.
En die heb je toch wel met enige regelmaat nodig! Een nieuwe auto kan ik me niet veroorloven.... dus nieuwe remschijven erop laten zetten, en de boel laten nakijken, want dat was nog altijd goedkoper dan een andere 4x4 kopen.

En maar hopen dat het leed daarmee geleden was.

Niet dus!

Een paar weken geleden kwam er een nieuw probleem om de hoek kijken: mijn benzinepomp deed het niet meer goed. En net zoals goede remmen heb je ook een bezinepomp erg nodig....

Dus weer terug naar de garage, en een nieuwe benzinepomp erin, HOPLA weer wat dollars armer!

Ik hoop dat mijn auto het voorlopig gewoon blijft doen! Want hij heeft genoeg gekost! En ik kan niet zonder!


Het kan altijd erger: deze auto heeft nog iets meer aandacht nodig dan de mijne....

10 comments:

  1. toch is dat wel een cool ding daar op die foto...

    ReplyDelete
  2. Ja, maar die doet 't niet.... die heeft meer dan nieuwe remmen en een benzinepomp nodig!

    ReplyDelete
  3. Oh, ik hoop dat je geen last meer met je auto krijgt. Een fiets geen optie? Dan heb je geen last meer van benzinepompen en zo!

    ReplyDelete
  4. geen last van benzinepompen dan, maar wel van hele dikke kuiten! het is nogal bergachtig hier!

    ReplyDelete
  5. Ik herken het probleem, ik heb een pontiac montana. Elke keer is er een ander probleem aan die wagen, maar om hem gelijk maar weg te doen/ inruilen kost teveel. Dus probleem verhelpen en maar hopen dat het volgende probleem lang wegblijft. Ik zal duimen voor je.

    ReplyDelete
  6. ok Sabine, dan zal ik voor jou duimen!

    ReplyDelete
  7. Nou even afkloppen dat het leed nu geleden is!
    Mijn Kiaatje ook veel mankementjes mee gehad, accu 2x kapot, autoradio stuk (ook ERG belangrijk!). Hij moet me nog wel ff de pas overrijden en naar Victoria volgende week :)
    Gaan jullie nog naar de parade van het Winter Carnaval? :)

    ReplyDelete
  8. Goeie reis volgende week!
    De parade v.h wintercarnaval? Nou die hebben we al 1 x gezien.... en dat was (voor ons) genoeg....

    ReplyDelete
  9. Thanks :)
    Was er niks aan? Ze doen maar een klein blokje zo te zien...

    ReplyDelete
  10. Ehm... nou als je de optocht in Oeteldonk gewend bent, dan is deze parade... ehm.... hoe zal ik het zeggen.... minimalistisch....

    Valt natuurlijk totaal niet te vergelijken, maar ik doe het lekker toch!

    ReplyDelete