In 2008 zijn wij met ons viertjes naar The Okanagan Valley in British Columbia, Canada verhuisd.

Sinds najaar 2011 zoek ik samen met de kinderen mijn weg in Canada.

De bedoeling van deze blog is om geinteresseerden op de hoogte te houden van ons wel en wee....

Voel je vrij om te reageren!






























Sunday, April 3, 2011

Stroopwafels te koop!


Verse stroopwafels van Monique's Cookie Company....

Gisteren was het dan zover!

Het was de eerste marktdag in Kelowna.... 's-winters is er hier geen markt: alle koopwaar, en alle marktkooplui zouden dan bevriezen!
Het was koud, nat en er stond een kille wind.
De bergen rondom ons hadden 's-nachts allemaal weer een wit mutsje van de verse sneeuw gekregen....

Mijn auto had het de avond ervoor weer eens vertikt om het te doen, dus waren we voor de zekerheid maar met Roel's auto gegaan. Het was passen en meten.... maar alles ging erin!

Om ongeveer 6.30 kregen we ons plaatsje toegewezen.
Dus auto parkeren, uitladen en de boel opbouwen.
Iets voor 8 uur waren we klaar.... en het grote wachten op de 1e klant begon....

Bingo! Om 8.15 verkocht ik mijn 1e pakje Dutch Syrup Waffles!
De mensen die van Nederlandse afkomst zijn kenden m'n cookies natuurlijk al.
De meeste Canadezen kennen het niet, en zij willen eerst proeven.... nou dat kan!

Ik heb me prima vermaakt! Gezellig gekletst met m'n klanten!
Om 1 uur was de markt afgelopen, daarna was het opruimen en inpakken geblazen, en een klein uurtje later stond ik weer lekker warm te worden onder een heerlijk lange, hete, welverdiende douche!

Als iemand mij een paar jaar geleden had verteld dat ik ooit in Canada op de markt zou staan met mijn zelfgemaakte verse stroopwafels, dan had ik die persoon nooit geloofd!
Maar ik vind het zoooo leuk om te doen!


Wie maakt me los?....



7 comments:

  1. Echt gaaf dat je dat! Super veel succes met deze geweldige business!

    ReplyDelete
  2. Gaaf! Het ziet er allemaal vrolijk en aantrekkelijk uit! krijg er trek van... :P
    Chantal & Suus

    ReplyDelete
  3. Dank je !
    Ik ga mezelf bijzonder goed vermaken deze zomer! Ik heb er zin in!

    ReplyDelete
  4. Ze zijn heerlijk Monique.....je zal me vaker zien :)- Anya

    ReplyDelete
  5. Geweldig Monique en je kraam ziet er hartstikke leuk uit.
    Ik wens je alle succes en een super gezellige zomer toe.

    ReplyDelete
  6. Geweldig!!! En je hebt er nog lol in ook!
    Ben je helemaal los gekomen????

    ReplyDelete
  7. Top joh. Ben inderdaad benieuwd of je alles verkocht hebt? Veel succes en plezier verder.

    ReplyDelete