In 2008 zijn wij met ons viertjes naar The Okanagan Valley in British Columbia, Canada verhuisd.

Sinds najaar 2011 zoek ik samen met de kinderen mijn weg in Canada.

De bedoeling van deze blog is om geinteresseerden op de hoogte te houden van ons wel en wee....

Voel je vrij om te reageren!






























Monday, February 7, 2011

Als de lente komt....


Mijn 1e bos verse bloemen in heeeeel lange tijd....

Voor heeeeel even zat de lente in de lucht....
Ik kon het voelen en ruiken!
De zon kun je al een paar weken voelen, en bovendien heb ik een eagle zien vliegen met takjes in zijn poten.... die is vast ergens een nest aan het bouwen, dacht ik toen bij mezelf.

Maar gisteren hadden we een snowfall warning.... en gesneeuwd heeft het inderdaad! Flink gesneeuwd.
En nu lijkt de lente opeens weer heel ver weg....

Maar niet hier in huis: ik heb verse tulpen gekocht!
Voor het eerst in bijna 3 jaar! Want verse bloemen zijn belachelijk duur hier.
Sterker nog het is goedkoper om neppers te kopen: die leg je in de kast weg als je erop uit bent gekeken.... en een half jaar later haal je ze weer tevoorschijn! Tadaa!

Maar neppers kunnen natuurlijk niet op tegen verse bloemen.
Ik geniet dan ook erg van mijn verse tulpen!

In Nederland had ik zowat elke week een verse bosje bloemen op tafel staan.
Nu maar hopen dan mijn tulpen het een tijdje uithouden....




6 comments:

  1. ik geniet al van het kijken naar je foto's :)
    op de mert in wolluk had je voor een prikkie een flinke bos blommen. Hier niet nee,belachelijk duur (: (maar ze moeten ook helemaal van Nederland komen)
    p.s. er is vannacht 30c, gevallen. Yes....the S word...

    ReplyDelete
  2. Deze tulpen zijn in Canada gekweekt, dat stond op de verpakking vermeld1
    Ik begin een beetje genoeg te krijgen van de winter.... ik wil zon, strand, sangria, zwoele avonden, kampvuurtje.... zucht....

    ReplyDelete
  3. Tulpen in huis is lente in huis!
    Mijn moeder had het altijd over hondepikkies (narcissen)en ik heb net hyacinten en blauwe druifjes gehaald.
    Monique geniet heerlijk van je tullepies! Dat ze maar lang mogen staan.

    ReplyDelete
  4. Ja dat gevoel ken ik .... het missen van de verse bloemen in huis! Vooral tulpen, mijn absolute favorieten!
    Geweldige foto's trouwens! Ben ik mooi weer geïnspireerd!

    ReplyDelete
  5. Ik weet precies wat je bedoelt. ik kocht ook altijd 1x per week een enorme boeket bloemen op de markt. Heel het huis vol, met van alles. Potjes met hyacinten, narcisjes noem maar op. Hier is het belachelijk duur, dus ook hier geen bloemen meer elke week op tafel :(. Wacht maar weer op de lente/zomer voor bloemen uit eigen tuin.

    ReplyDelete
  6. @ Sabine: hier straks groenten uit eigen tuin!

    ReplyDelete