In 2008 zijn wij met ons viertjes naar The Okanagan Valley in British Columbia, Canada verhuisd.

Sinds najaar 2011 zoek ik samen met de kinderen mijn weg in Canada.

De bedoeling van deze blog is om geinteresseerden op de hoogte te houden van ons wel en wee....

Voel je vrij om te reageren!






























Monday, June 28, 2010

1974/2010?


in de pyama op de bank Nederland aanmoedigen....

Vanochtend hoorde ik voor het eerst sinds lang het Wilhelmus.... want Roel en de kinderen zaten de wedstrijd Nederland/Slowakije te kijken. Het zou toch wat zijn als ze straks in de finale tegen Duitsland moeten.... daarvoor kom ik zelfs vroeg uit mijn bed!

Voetbal wordt hier voornamelijk door meisjes beoefend, en de meeste Canadezen vinden het spel veel te langzaam (vooral als je het met ijshockey vergelijkt). Sommige cafe's en restaurants adverteren met het feit dat ze een groot scherm hebben om de wedstrijden op te kijken. Maar verder leeft het niet echt hier.

Voor Roel en de kinderen betekent het dat ze regelmatig vroeg op moeten! Laatst zelfs al om 4:30! Vanochtend begon de wedstrijd om 7:00....

Voetbal kijken met verse gezette koffie! Tis weer 'es wat anders!


Hup Holland Hup!

5 comments:

  1. gelukkig is het bij ons al 8.00 uur.
    nog even van de canaries winnen!!

    ReplyDelete
  2. Ik heb al meer wedstrijden gezien dan ik vantevoren had gedacht. Met een pilsje erbij valt het nog wel mee! Alhoewel dat om 7 uur 's morgens misschien niet zo'n goed idee is...

    ReplyDelete
  3. Daarom houden wij het maar bij koffie!

    ReplyDelete
  4. Wat leuk dat jullie het ook volgen! Morgen tegen Brazilie.. heb er een hard hoofd in... maar you never know !

    ReplyDelete