In 2008 zijn wij met ons viertjes naar The Okanagan Valley in British Columbia, Canada verhuisd.

Sinds najaar 2011 zoek ik samen met de kinderen mijn weg in Canada.

De bedoeling van deze blog is om geinteresseerden op de hoogte te houden van ons wel en wee....

Voel je vrij om te reageren!






























Friday, June 18, 2010

Vreemde vogel....


Hoewel we in het 'nieuwe' huis voor mijn gevoel veel meer in een woonwijk wonen, zitten er hier veel meer dieren in de tuin. Dat zal wel komen doordat we nu nog dichter bij kalamalka Provincial Park wonen dan eerst.... en het feit dat er geen hek of iets dergelijks om de tuin heen staat.

Zo krijgen we dagelijks bezoek van o.a. wasbeertjes, herten(moeder met jong)en een enorme hoeveelheid aan vogels: fazant, kwartels, red robin. We hebben een kraaien nest (ze zijn nu aan het uitvliegen) en een nest met....?


Wie weet wat voor vogel dit is?

Ik denk dat het een soort specht is: het nest bevind zich in een dode boom.

Wie weet wat voor vogel dit is?

3 comments:

  1. Via Hyves is mij zojuist verteld dat het een Northern Flicker is. Zie: http://en.wikipedia.org/wiki/Northern_Flicker

    ReplyDelete
  2. Hoi Monique,

    Wilde net vertellen dat het inderdaad een northern flicker is, maar je was me voor. Wist niet dat ze in het westen ook tegenkomt. Hier 'in het oosten' (Ontario) zie je ze heel veel.

    Geniet van jullie leuke plek!
    Katalijn

    ReplyDelete
  3. Ja, ze schijnen niet echt zeldzaam te zijn , maar wel mooi!

    ReplyDelete