In 2008 zijn wij met ons viertjes naar The Okanagan Valley in British Columbia, Canada verhuisd.

Sinds najaar 2011 zoek ik samen met de kinderen mijn weg in Canada.

De bedoeling van deze blog is om geinteresseerden op de hoogte te houden van ons wel en wee....

Voel je vrij om te reageren!






























Wednesday, October 13, 2010

Priet Praat....


Ik heb gemerkt dat er maar weinig mensen zijn die een reactie op deze blog achter laten. In elk geval krijg ik nu veel minder reacties als op voorheen op mijn oude blog.
Komt dat doordat het de een of andere reden het misschien moeilijker is om een reactie achter te laten? Of doordat mijn blogjes niet interessant zijn? Want op een gegeven moment is natuurlijk het nieuwe van een emigratie af, en wordt het leven weer gewoon.
Ik weet wel dat er een aantal 'vaste' lezers zijn, ook al reageren ze niet.

Dus: laat vooral een reactie achter! En als dat op deze blog niet lukt, reageer dan op mijn "Blog-E-Mail": moniquevdc@shaw.ca


PRIET PRAAT....

Op mijn 1e Blog had ik een terugkerende Priet praat onderdeel.
Ik vind dat het de hoogste tijd is voor weer een PRIET PRAAT

Onderwerp is #1!

1. Ik ben in de 1e plaats.....
2. Mijn 1e auto....
3. Heb je ooit de 1e prijs ergens mee gewonnen?
4. Dat was 1x en nooit meer....
5. Mijn #1 spelletje op internet is....
5. Mijn 1e diploma was.....
6. Op 1 Januari 2011, dan....
7. Als ik 1 miljoen win, dan....
8. Mijn #1 stad is....
9. Als ik 's-avonds thuis kom, is het 1e wat ik doe....
10. In mijn eentje wil ik graag....

9 comments:

  1. Bij ons ook steeds minder reacties, wel veel meel......

    1. Ik ben in de 1e plaats..... Chantal
    2. Mijn 1e auto.... KIA Sportage
    3. Heb je ooit de 1e prijs ergens mee gewonnen? CJP Dichtprijs 1997 :)
    4. Dat was 1x en nooit meer.... reunies
    5. Mijn #1 spelletje op internet is.... -
    5. Mijn 1e diploma was..... veterstrikken
    6. Op 1 Januari 2011, dan.... zijn we 5 mnd. in Canada
    7. Als ik 1 miljoen win, dan.... groot huis kopen en rentenieren
    8. Mijn #1 stad is.... Vancouver
    9. Als ik 's-avonds thuis kom, is het 1e wat ik doe.... piesen en mil checken (niet tegelijkertijd)
    10. In mijn eentje wil ik graag.... hiken/lezen

    ReplyDelete
  2. Laat ik als trouwe lezen maar niet schrijver dan ook maar eens een reactie geven :-):

    1. Ik ben in de 1e plaats.....Altijd mezelf
    2. Mijn 1e auto....Toyota Starlet
    3. Heb je ooit de 1e prijs ergens mee gewonnen? Badminton, karten.
    4. Dat was 1x en nooit meer....mijn arm breken ;-)
    5. Mijn #1 spelletje op internet is....Bad Company 2
    5. Mijn 1e diploma was.....veterstrikdiploma
    6. Op 1 Januari 2011, dan....begint het nieuwe jaar met nieuwe ronden, nieuwe kansen.
    7. Als ik 1 miljoen win, dan....zou ik direct emigreren.
    8. Mijn #1 stad is....Vancouver
    9. Als ik 's-avonds thuis kom, is het 1e wat ik doe....mijn schoenen/jas uit.
    10. In mijn eentje wil ik graag....zijn geen dingen die ik perse alleen wil doen.

    ReplyDelete
  3. Ik lees nog steeds hoor! Maar ik merk dat op mijn blog ook minder gereageerd (en vaak via rechtstreekse email en/of hyves) Het nieuwe gaat er af denk ik ja. Ik schrijf ook lang niet zo vaak meer :(

    ReplyDelete
  4. Ik volg je ook nog steeds hoor is leuk om te lezen hoe het met mensen in het mooie canada gaat. Trouwens in Vernon kun je lekker eten.arjan

    ReplyDelete
  5. Tja, met Hyves ben ik gestopt, dus daar geen reacties meer!
    Iedereen in elk geval bedankt voor jullie reacties.
    Ik zal een dezer dagen mijn eigen antwoorden plaasten... ir moet er nog ff over nadenken!

    ReplyDelete
  6. 1. Ik ben in de 1e plaats.....mams van Iris en Merel. Ik cijfer mezelf graag weg :-(
    2. Mijn 1e auto.... Groene VW golf met van die zwarte "luxaflex" op de achterruit
    3. Heb je ooit de 1e prijs ergens mee gewonnen? Nee niet dat ik weet, ben wel eens kampioen met mijn handbalteam geworden, als dat ook mag?
    4. Dat was 1x en nooit meer....in een 8baan, echt niks voor mij. En het was ook nog zo'n kinderlijke in Julianatoren.
    5. Mijn #1 spelletje op internet is....ik denk Mahjongg of Bejeweld
    5. Mijn 1e diploma was.....zwemdiploma A (strikdiploma's deden ze nog niet aan :-(
    6. Op 1 Januari 2011, dan....maak ik geen voornemens!
    7. Als ik 1 miljoen win, dan....blijf ik werken
    8. Mijn #1 stad is....Vancouver
    9. Als ik 's-avonds thuis kom, is het 1e wat ik doe....sweatpants aan.
    10. In mijn eentje wil ik graag....doen wat ik zelf wil.

    Ik was weer eens een poosje niet geweest, kun je dit Blog niet koppelen aan Hyves?????

    ReplyDelete
  7. 1. Ik ben in de 1e plaats..... Annelieke!
    2. Mijn 1e auto.... een zilvergrijze Honda Civic
    3. Heb je ooit de 1e prijs ergens mee gewonnen? Op een Braderie in Drente, zo'n grote pop met een Spaanse jurk aan. Prachtig vond ik 'm. Later heeft die pop nog dienstgedaan als koninging Juliana bij een fietsversierwedstrijd en mijn broer en zus wonnen (samen!) één paar rolschaatsen, wederom een eerste prijs dus.
    4. Dat was 1x en nooit meer.... parachutespringen (tandemsprong)
    5. Mijn #1 spelletje op internet is.... Textexpress
    5. Mijn 1e diploma was..... zwemdiploma A
    6. Op 1 Januari 2011, dan.... is dat de start van een nieuw jaar
    7. Als ik 1 miljoen win, dan.... ga ik shoppen in Como, Italië
    8. Mijn #1 stad is.... Como en Vancouver (oeps, dat zijn er twee)
    9. Als ik 's-avonds thuis kom, is het 1e wat ik doe.... jas uit, tas wegzetten, gemakkelijke kleding aan als ik niet meer weg hoef
    10. In mijn eentje wil ik graag.... regelmatig naar de sauna.

    ReplyDelete
  8. @jacq: In 1e paast ben ik ook moeder.... maar ik wil mezelf niet meer wegcijferen! Vandaar mijn antwoord!
    Enne: op Hyves heb ik geen account meer, dus kanik deze blog daar ook niet aan koppelen... moet 'm wel aan FB kunnen koppelen.... weet alleen nog niet hoe! Maar dat komt goed.... oooooit!

    ReplyDelete