In 2008 zijn wij met ons viertjes naar The Okanagan Valley in British Columbia, Canada verhuisd.

Sinds najaar 2011 zoek ik samen met de kinderen mijn weg in Canada.

De bedoeling van deze blog is om geinteresseerden op de hoogte te houden van ons wel en wee....

Voel je vrij om te reageren!






























Sunday, October 3, 2010

The Big Run....


Zalm eitjes in de Adams River....

Ik heb al eens verteld dat door onze achtertuin de Coldstream Creek loopt, en dat daar nu zalm in zit.... Sterker nog: op dit moment zit zowat in alle snelstromende wateren in BC zalm.
Veel zalm!

2 jaar geleden zijn we naar Adam's River geweest, dat gebied is bekend om zijn enorme Salmon Run. Dat was toen erg indrukwekkend om te zien....

Gisteren zijn we weer daar naartoe geweest, want eens in de 4 jaar is de Big Run.... dit jaar dus.... en dat moesten we zien....

Mijn God.... wat een hoop MENSEN!
Complete picknickende families met opa's, oma's en baby's in de buggy.... en busladingen vol met fotografferende Japanners waren er op af gekomen!

Maar het was de moeite waard!
Op sommige plekken was de rivier helemaal rood gekleurd van de enorme hoeveelheid zalm! Het was de mooiste kleur rood die ik ooit heb gezien.

Onvoorstelbaar.

Ze vechten om hun plaatsje in de rivier, en ze vechten met hun rivalen.... en die zijn er genoeg!
Het is een oerdrift die de zalmen terug laat komen naar hun geboortegrond, en na hun dood, als hun taak volbracht is, dan zien ze er ook uit als een prehistorisch beest, hun vervormde kaken, met scherpe tanden, en lichamen vol met littekens als stille getuigenissen van hun strijd.

Indrukwekkend.


Meer mensen dan zalmen....


Elke zalm vecht voor zijn eigen plekje....


De Adams River ziet rood van de zalmen....

3 comments:

  1. En de beren waren bij Yet van een fruitbuffet aan het snoepen!

    ReplyDelete
  2. De beren zitten op dit moment overal! Ze eten zich vol voor hun komende winterslaap.
    Op zich niet slecht: jezelf helemaal vol eten, en dan heeeeerlijk lang slapen!

    ReplyDelete
  3. Wauw! ik zag dat wel eens op tv, bij een natuurfilm. Maar dit zijn er echt heel veel! Moet ik opschrijven en onthouden voor een side trip ooit.
    Groeten Annemarie Hottentot

    ReplyDelete