In 2008 zijn wij met ons viertjes naar The Okanagan Valley in British Columbia, Canada verhuisd.

Sinds najaar 2011 zoek ik samen met de kinderen mijn weg in Canada.

De bedoeling van deze blog is om geinteresseerden op de hoogte te houden van ons wel en wee....

Voel je vrij om te reageren!






























Tuesday, July 6, 2010

Multi Tasken anno 2010....


Thomas zijn afgeragde mobieltje....

Ik kan me de eerste mobiele telefoons nog herinneren.... van die bakbeesten: een soort accu met handvat een snoer en een hoorn, en later van die zwarte ijskasten met een "zendspriet" erop.... en weer later de "Kermit", daarmee kon je alleen op bepaalde plaatsen bellen (meestal benzine stations) en je kon niet gebeld worden....

In Nederland hadden onze kinderen al een "mobiele", zodat ze bereikbaar waren als bv het eten klaar was. Hier hebben ze ook een telefoon.... met onbeperkt sms'en....

Geloof het of niet maar Thomas kan batminton spelen met de ene hand, en sms'en met de andere.... tegelijkertijd! Hij hoeft niet eens te kijken wat hij intoetst! Multi tasken anno 2010!
Dat ding zit zowat aan zijn handen vast geplakt!

Bij Noelle hebben we laatst haar telefoon operatief moeten laten verwijderen: ze heeft het voor elkaar gekregen dat we haar telefoon een maand lang in beslag hebben genomen.... de smsjes mogen dan wel gratis zijn, de rest is dat niet....
Nu zit ze vast geplakt aan haar computer....

Gemiddeld krijgen/sturen ze zo'n 3000 sms'jes per persoon per maand. Da's volgens mij genoeg om serieus last van RSI aan je duimen van te krijgen!

Ik herinner me dat ik als kind 2 blikjes met een touw ertussen gespannen had, zodat ik met mijn vriendinnetje kon praten.... op een paar meter afstand!

1 comment:

  1. Ik noem mijn (werk)telefoon altijd liefkozend 'de baksteen'. Tenzij ik weer eens geen bereik heb. Of dat ie weer eens leeg is. Maar ik kan er mee bellen en sms'en. Op kosten van de zaak...

    ReplyDelete