In 2008 zijn wij met ons viertjes naar The Okanagan Valley in British Columbia, Canada verhuisd.

Sinds najaar 2011 zoek ik samen met de kinderen mijn weg in Canada.

De bedoeling van deze blog is om geinteresseerden op de hoogte te houden van ons wel en wee....

Voel je vrij om te reageren!






























Saturday, July 10, 2010

2 jaar verder....


Vancouver 10 Juli 2008....

Vandaag is het twee jaar geleden dat we in Canada aankwamen.
Veel geleerd, veel gedaan.... ouder en wijzer geworden....
Zo ben ik nu aan mijn derde baan in amper een jaar tijd bezig. Maar in elk geval heb ik een baan, al is het contract dan maar tot eind oktober.... daarna zien we wel weer verder.... zal wel moeten....

Ben ik tevreden? Nee.
We zijn er nog lang niet, moeten ons nog steeds aanpassen en nog regelmatig wennen aan de andere mentaliteit.

Voor het eerst maak ik een nieuw gevoel mee: ik hoef niet meer weg. In Nederland moest ik altijd elke vakantie weg.... ergens heen.... naar de zee, naar de Ardennen, overal heen, als het maar weg was. We waren amper thuis van de ene trip, of ik was de volgende alweer aan het plannen.... De kinderen klaagden wel eens dat ze nooit thuis waren tijdens een school vakantie.
Nu heb ik dat niet meer, sterker nog: ik ben blij thuis te zijn, en ik hoef/wil niet meer weg. Rare gewaarwording is dat!

We zijn recentelijk verhuisd, en wonen nu op loopafstand van de school en het strand. Onze katten leven tegen alle verwachtingen in ook nog steeds.... bij het nieuwe huis hebben ze geen last meer van coyotes, in plaats daarvan hebben we wasbeertjes gekregen. Wasbeertjes zien er misschien wel erg schattig uit, maar het zijn gemene krengetjes.


Wasbeertje in onze achtertuin....


De kinderen zitten hier prima op hun plek, en er zijn altijd vrienden over de vloer....

3 comments:

  1. Goed om te lezen hoe het andere emigranten vergaat...
    Tot snel, nog 3 weekjes en we wonen bij jullie in de regio :)
    take care,
    Chantal

    ReplyDelete
  2. Spannend hoor! Succes met de laatste loodjes.

    ReplyDelete
  3. Gefeliciteerd met jullie 'verjaardag'. En dat er nog maar vele mogen volgen!

    ReplyDelete