In 2008 zijn wij met ons viertjes naar The Okanagan Valley in British Columbia, Canada verhuisd.

Sinds najaar 2011 zoek ik samen met de kinderen mijn weg in Canada.

De bedoeling van deze blog is om geinteresseerden op de hoogte te houden van ons wel en wee....

Voel je vrij om te reageren!






























Tuesday, August 16, 2011

Priet Praat....



Vandaag is mijn 2e dag op de bank.... en ik heb besloten dat jullie mij mogen vermaken!

Tijd voor een Priet Praatje!

1. Wat is je all-time favoriete mop of woordgrapje?

2. Heb je een lijfspreuk?

3. Ben je al klaar voor de komende herfst?

4. Zou je kunnen leven zonder mobiele telefoon en internet?

5. In een hutje op de heide zou ik....

6. Ik heb een hekel aan....

7. Echte suiker of zoetjes?

8. Ik heb wel eens stiekum....

9. Vegetarier of alles eter?

10. Wat zou je mij willen vragen? (kom maar op!)



Je kunt wel zien dat ik nu tijd teveel heb.... Deze foto heb ik een paar weken geleden genomen, terwijl ik lekker in m'n opblaasbadje lag af te koelen!


7 comments:

  1. 1. Wat is je all-time favoriete mop of woordgrapje?

    Ik lijn niet, maar die-eet om op gewicht te blijven.

    2. Heb je een lijfspreuk?

    A day without laughter is a day not lived.

    3. Ben je al klaar voor de komende herfst?

    Herfst?? Wat is dat, hier kennen we alleen maar winter en July/Augustus.


    4. Zou je kunnen leven zonder mobiele telefoon en internet?

    Zonder molbiele telefoon wel, maar zonder internet niet meer :-(

    5. In een hutje op de heide zou ik....

    Tot rust komen.

    6. Ik heb een hekel aan....

    Liegen, jokken, bedriegen.

    7. Echte suiker of zoetjes?

    Zonder suiker.

    8. Ik heb wel eens stiekum....

    Gerookt (toen ik 14 was) en de snoeptrommel proberen leeg te eten.

    9. Vegetarier of alles eter?

    Zeker een alles eter!

    10. Wat zou je mij willen vragen? (kom maar op!)

    Gaan we elkaar komend jaar (vanaf nu) weer een keertje ontmoeten, misschien in het voorjaar?

    Toch wel leuk dat je even niks kunt, heb je in ieder geval weer even tijd voor je Blog :-)

    Dikke kus, Jacqueline

    ReplyDelete
  2. 1. Wat is je all-time favoriete mop of woordgrapje? I'm on a sea food diet when I see food I eat it

    2. Heb je een lijfspreuk? Toeval bestaat niet

    3. Ben je al klaar voor de komende herfst? nee geniet van de zomer hier

    4. Zou je kunnen leven zonder mobiele telefoon en internet? never

    5. In een hutje op de heide zou ik.... internet willen hebben

    6. Ik heb een hekel aan.... dikdoenerij

    7. Echte suiker of zoetjes? het echte spul, suiker dus

    8. Ik heb wel eens stiekum.... te hard gereden,lol

    9. Vegetarier of alles eter? Alleseter

    10. Wat zou je mij willen vragen? (kom maar op!) Wie is het liefste Thomas of Noelle?

    ReplyDelete
  3. @ Jacqueline: moet lukken! Laten we weer es iets afspreken!

    @ Gijs: wat ben jij gemeen! Ik kan onmogelijk kiezen tussnen die 2!

    Mijn antwoorden.... daar moet ik nog ff over nadenken. Wordt vervolgt dus....

    ReplyDelete
  4. 1. Wat is je all-time favoriete mop of woordgrapje?



    2. Heb je een lijfspreuk?

    Carpe Diem

    3. Ben je al klaar voor de komende herfst?

    Nee! De zomer is hier nog maar net begonnen!

    4. Zou je kunnen leven zonder mobiele telefoon en internet?

    Het zouu ff afkicken zijn, maar ik zou het kunnen. Heerlijk onbereikbaar zijn, niet constant alle ellende van de hele wereld over je heen krijgen!

    5. In een hutje op de heide zou ik....

    Tot rust komen, niets hoeven, veel lezen, mijn eigen groenten verbouwen, kippen en een geit hebben.

    6. Ik heb een hekel aan....

    Leugenaars, en mensen die denken dat ze meer/beter als anderen zijn.

    7. Echte suiker of zoetjes?

    Suiker.

    8. Ik heb wel eens stiekum....

    Gespijbeld, en vervolgens het hele lesuur op de wc doorgbracht, omdat ik bang was betrapt te worden....

    9. Vegetarier of alles eter?

    Ik eet alles en vind het nog lekker ook!

    ReplyDelete
  5. 1. Wat is je all-time favoriete mop of woordgrapje?
    ehh...
    2. Heb je een lijfspreuk?
    nee
    3. Ben je al klaar voor de komende herfst?
    nee joh! ik wil zon!
    4. Zou je kunnen leven zonder mobiele telefoon en internet?
    gsm wel (veel te duur), internet niet!
    5. In een hutje op de heide zou ik....
    depressief worden
    6. Ik heb een hekel aan....
    narrow minded people
    7. Echte suiker of zoetjes?
    allebei niet, maar als niet anders kan suiker
    8. Ik heb wel eens stiekum....
    wild gepiest (vaak)
    9. Vegetarier of alles eter?
    vegetarier maar onlangs, na 34 jr. geen vlees toch een stukje kip gekocht (nog in koelkast...)
    10. Wat zou je mij willen vragen? (kom maar op!) Hoe ben je veranderd na je emigratie?

    ReplyDelete
  6. @ Chantal: de mensen die mij vroeger kenden, en mij hier bezocht hebben, zeggen allemaal dat ik veeeeel meer ontspannen/relaxed ben dan ik ooit in Nederland was.

    Zal wel door de relaxte levenssfeer komen die hier heerst!
    Ik merk het zelf ook als er bezoek uit Nederland is, dan denk ik: Tsjeee! wat zijn die mensen gejaagd en druk!

    Verder wilde ik er vroeger altijd 'netjes/ leuk' uit te zien, en zat mijn haar altijd precies zoals ik het wilde....

    Hier interesseert het echt niemand hoe je eruit ziet! En de kappers hier kunnen niet knippen!
    Dus ik draag hier kleding combinaties die ik vroeger echt noooooit aan zou hebben gedaan! En ik geeft er helemaal niets om!

    En dat zijn nog maar een paar fragmenten van hoe de emigratie mijn veranderd heeft....

    ReplyDelete
  7. Dankje Monique, duidelijk!
    En ook herkenbaar!
    Heerlijk ook dat je hier niet opgetut de deur uit hoeft he :))
    take care.

    ReplyDelete