In 2008 zijn wij met ons viertjes naar The Okanagan Valley in British Columbia, Canada verhuisd.

Sinds najaar 2011 zoek ik samen met de kinderen mijn weg in Canada.

De bedoeling van deze blog is om geinteresseerden op de hoogte te houden van ons wel en wee....

Voel je vrij om te reageren!






























Thursday, July 21, 2011

Cherry Chopper....

Toen ik gisteren in alle vroegte naar kelowna reed, voor de markt daar, kwam ik halverwege een helicopter tegen die heel laag boven de fruitbomen van Gatzke Orchard vloog.

Ik snapte al niet wat die daar deed.... totdat ik het volgende filmpje later op de dag tegenkwam....



Vanwege het natte weer dreigt de kersen oogst te mislukken.
De kersen zijn bijna klaar om geoogst te worden, maar als er regenwater op zit, en de zon gaat erop schijnen, dan kunnen de kersen in een paar minuten tijd openbarsten.

Met helicopters wordt het water van de kersen afgeblazen!
Het kost een fruit teler ongeveer $1200 tot $1500 per uur om zo'n fruitcopter in te huren.... kun je nagaan hoeveel marge er op kersen zit....

Ik ben blij dat mijn buurman een paar kersen bomen heeft, en dat wij naar harte lust mogen plukken!


Wolkbreuk boven Okanagan Lake....
(Deze foto heb ik geleend van Castanet!)

We hebben de zomer overgeslagen en zijn vanaf een natte en late lente meteen doorgestoomd naar de herfst.

8 comments:

  1. Schitterend foto van die wolkbreuk, hier hebben we na een natte lente, best redelijk weer. Wel erg vochtig waardoor er zo nu en dan een onweersbui losbarst. Maar met temperaturen schommelend tussen de 20 en 28 graden hebben we geen klagen. Ik vind zo'n buitje er tussendoor wel lekker.
    Jacqueline

    ReplyDelete
  2. Hey het wordt nog wel een mooie nazomer! Nie wanhopen :-)

    ReplyDelete
  3. Ik ga voor een Indian summer....

    ReplyDelete
  4. Tsja...hier in Victoria BC ook niet veel soeps. De maximale temperatuur overdag blijft zelfs nog hangen onder de minimale nacht temperatuur van Toronto. Hoezo oneerlijk verdeeld??...

    ReplyDelete
  5. Het zal best nog wel mooi weer worden, hoor! De zomer is nog lang!
    Hier in Ontario zaten we de hele dag binnen en worden er dingen afgelast vanwege de hitte! Daar hoef je ook niet jaloers op te zijn.
    Mooie foto!

    ReplyDelete
  6. Wauw wat een foto van die wolkbreuk! En wat een oplossing voor die kersen! dat verwacht je niet! Anders heeft de arme kweker een hele slechte oogst.

    ReplyDelete
  7. kans op een slechte oogst... ja.
    Maar arme kweker zou ik niet zeggen.... we hebben hier soms 3 - 4 x fikse buien per dag de afgelopen weken.... dus 3 - 4 x per dag zo'n helicopter rond laten vliegen kost aardig wat.
    Hopelijk knapt het weer wat op!

    ReplyDelete