In 2008 zijn wij met ons viertjes naar The Okanagan Valley in British Columbia, Canada verhuisd.

Sinds najaar 2011 zoek ik samen met de kinderen mijn weg in Canada.

De bedoeling van deze blog is om geinteresseerden op de hoogte te houden van ons wel en wee....

Voel je vrij om te reageren!






























Thursday, July 7, 2011

Zeeuws Meisje....


Mijn charmante assistente....

Vandaag had ik hulp tijdens de markt in Vernon....
Renske had spontaan aangeboden om in traditionele Zeeuwse klederdracht mij een x een ochtend te komen helpen.
Daar kon ik natuurlijk geen nee tegen zeggen!

Peter en Renske zijn 9 jaar geleden hier naar toe geemigreerd.
Vroeger droeg zij regelmatig haar Zeeuwse klederdacht tijdens o.a. het Ringsteken.
Maar sinds ze dus hier woont had ze geen gelegenheid meer gehad om haar kleding te dragen.

Nu dus wel!

Zodra ik haar aan zag komen lopen kreeg ik spontaan zin in Zeeuwse Mosselen!
(ben later nog naar de SuperStore geweest.... maar ze hadden helaas geen verse mosselen....)


Renske....

De meeste reacties kwamen van (voormalig) Nederlanders.
De canadezen wierpen een snelle blik, maar de meesten zijn dan toch te beleefd om er iets van te zeggen.
Verder kwam er ook nog een reporter van The Vernon Morning Star langs voor een klein intervieuwtje en om wat foto's te nemen....

Ben benieuwd of er iets in de Vrijdag of op Zondag er iets in de krant staat.
(de Morning Star kom maar 3x in de week uit: op Wo. Vr. en Zon.)


Renske in vol ornaat....

Ik weet nu wat het verschil is tussen Renske's gouden spiraal "antenne", en de welbekende gouden achteruitkijkspiegeltjes ....

Dat heeft met het geloof te maken!
De gouden spiralen worden gedragen door Protestanten, en de gouden spiegeltjes worden gedragen door Katholieken!


Weer iets geleerd vandaag: Renske is dus Protestant!

7 comments:

  1. geweldig leuk verhaal Monique, Ik als Zeeuw ben er trots op

    Gijs

    ReplyDelete
  2. En...heeft het bijgedrage aan de verkoop? In ieder geval gratis reclame in the Vernon Morning Star.

    Jacq.

    ReplyDelete
  3. Leuk hoor!
    En idd gratis reclame wanneer het in de krant komt!

    ReplyDelete
  4. Helaas heb ik er niet meer door verkocht, zelfs minder dan de week ervoor.
    Maar het was wel erg leuk!
    Ik heb de krant van vandaag nog niet gezien....

    ReplyDelete
  5. Wat Leuk; ben via via op je blog terecht gekomen en ben oude verhalen aan het lezen.
    Wij zijn 9 jaar geleden geemigreerd naar Nova Scotia. Ik zou best je stroopwafels eens willen proeven. Kan ik ze online bestellen?
    Groetjes Jolanda

    ReplyDelete