In 2008 zijn wij met ons viertjes naar The Okanagan Valley in British Columbia, Canada verhuisd.

Sinds najaar 2011 zoek ik samen met de kinderen mijn weg in Canada.

De bedoeling van deze blog is om geinteresseerden op de hoogte te houden van ons wel en wee....

Voel je vrij om te reageren!






























Monday, June 25, 2012

Vol gas vooruit...

Juni zit er bijna op.
En daar ben ik blij om, want het was een lange maand, met veel ups en downs, zoeken, plannen en in het moment leven.
Vraag me niet naar details van gisteren, of van een week geleden, want da's weg en vaag.

De Cookie Company draait ondertussen op volle toeren.
Als Juli begint, en het hier een lang weekend is, dan doen we er nog een schepje bovenop, want dan begint het hoogseizoen.

Mijn reputatie begint al aardig te groeien.
Laatst vertelde iemand me dat ze, toen ze op vakantie in Alaska was, ze daar van iemand over mij en mijn Cookies op de Kelowna markt hoorde. Leuk.

Mijn Cookies zijn ondertussen meegenomen of opgestuurd naar allerlei bestemmingen over de hele wereld... Japan, Yukon, Ecuador, Colombia, Alberta, Mexico, Alaska, en ja hoor... zelfs naar Nederland!

De kids hebben sinds vrijdag vakantie, en daar zijn ze ook echt aan toe.




Mijn hele leven al heb ik een hond willen hebben, maar ik kreeg als kind altijd katten van mijn ouders. Ik liet zelfs mijn kat aan een riempje uit... en dan deed ik alsof het een hondje was.
Toen ik eenmaal het huis uitging en op mezelf ging wonen, werkte ik full time, en vond ik dat ik niet genoeg tijd had voor een hond.
Later, toen ik getrouwd was met Roel, wilde deze nooit een hond, en aangezien ik vind dat alle leden van een gezin achter zo'n beslissing moeten staan, ging dat toen dus ook niet door.

MAAR...

Met ons drietjes zijn we erover eens dat we een hondje willen.
Niet te groot, want we wonen maar in een klein huisje.
Niet te klein, want dan eet Sjaak hem op.
Gewoon een gezellig, leuk hondje, dat is wat we willen.
Het mag een puppie zijn, maar het mag ook een beestje van 1 of 2 jaar oud zijn.

Bijna iedereen die ik ken, weet ondertussen dat ik op zoek ben naar een hond, en sommige mensen zoeken ook actief mee. Leuk.
Het juiste hondje voor ons hebben we nog niet gevonden, want we moeten hem alle 3 leuk vinden...

Maar dat komt wel...
Wacht maar af...
De naam weten we al...






6 comments:

  1. Leuk dat de business zo succesvol is!
    En honden? De asiels zitten vol met ontzettend leuke honden die graag een warm plekje in een liefhebbend gezin willen hebben.
    Ik heb ze regelmatig voor mijn lens, dus ik denk die zullen er in BC vast ook zijn!
    Geniet van een mooie zomer!
    Gr. Claudia

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  4. Google blijft me uit mijn account gooien... en ik vergeet mijn password steeds...

    Ik check de SPCA site dagelijks (Vernon, Kamloops, Kelwna, Nelson etc). Maar ik wil geen pitbull, rotweiler, husky of een kruising daarmee.
    Er worden overal meer dan genoeg puppies aangeboden, maar ze zijn of te klein, of te groot, of een kruising die ik niet wil. Bovendien wil ik geen pup uit een puppymill. Ben kritisch, heb geen haast, een hond heb je voor minstens 10 jaar of langer, dus moet het wel het juiste beestje zijn.

    Eisen genoeg.
    We vinden er wel een.

    ReplyDelete
  5. Mocht je een leuke rashond in gedachten hebben kun je eens kijken bij de rasverenigingen daarvan. Veel van deze clubs hebben weer een eigen rescue om het ras bij mensen te plaatsen die echte liefhebbers zijn.

    ReplyDelete
  6. Wij hebben zelf een Ierse Terrier. Niet te groot, niet te klein, verhaart niet en het ras is supertrouw aan zijn gezin.
    Meggie is jarenlang met mij mee geweest paardrijden en kon dat tempo goed bijhouden. .
    In BC is ook een rescue, misschien kunnen die helpen?
    http://www.dogbiz.com/dogs-grp4/irish-t/it-rescue-info.htm

    ReplyDelete